• 1402/05/10 - 11:01
  • - تعداد بازدید : 78
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان فسا با حضور فرماندار ویژه برگزار شد

فرماندار ویژه شهرستان فسا در چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شهرستان گفت: تغییر باور جامعه و نسل جوان در زمینه فرزندآوری، نیاز به کار گسترده ی فرهنگی و ایجاد تسهیلات برای خانواده‌ها دارد.

به گزارش وب دا فسا؛ مهندس محمد صادق صفرپور فرماندار ویژه شهرستان فسا با اشاره به اهمیت این موضوع در برهه ی زمانی فعلی اظهار کرد: برای رسیدن به هدف مطلوب در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت،  لازم است که باور جامعه و نسل جوان در این زمینه تغییر یابد و کار گسترده فرهنگی و همچنین ایجاد تسهیلات برای خانواده‌ها نیز مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی با بیان اینکه براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه بایستی نرخ باروری به 2/5 برسد، افزود: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی بایستی در خصوص جوانی جمعیت برنامه عملیاتی داشته باشند تا این مهم اتفاق بیفتد. برنامه‌ریزی ها در حوزه جوانی جمعیتی باید در راستای پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فسا در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بافت فرهنگی هر منطقه و بومی‌سازی فرهنگی را از دیگر مؤلفه‌هایی برشمرد که در تحقق این امر موثر و کارآمد است و افزود: برای این منظور باید به باورهای فرهنگی و خرده فرهنگ‌های رایج در هر منطقه توجه ویژه نمود .

مهندی صفرپور بر الزام دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر به اجرای دستورالعمل‌های موجود که به منظور جوانی جمعیت و فرزندآوری تدوین شده است تاکید کرد.

دکتر الهام حق جو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن ارایه گزارشی از عملکرد دانشگاه در سه ماهه اول سال جاری در بحث جوانی جمعیت گفت: پرداخت تسهیلات توسط دانشگاه علوم پزشکی فسا به دانشجویان متاهل در سال تحصیلی 1402-1401، برگزاری کلاس های آموزشی پیش از ازدواج در مرکز مشاوره نوید زندگی جهت 339 زوج متقاضی ازدواج در سه ماهه اول، ارائه مشاوره فرزند آوری جهت 3946 نفر از زنان واجد شرایط، برگزاری دوره تخصصی آموزشی با محتوای درمان ناباروری، ارائه تعداد 25 مورد مشاوره انصراف از سقط با آموزش های مرتبط با پیشگیری از سقط، معرفی 400نفر خانم باردار جهت دریافت بسته های معیشتی، شناسایی 400زوج  نابارور در سه ماهه اول  و ارجاع به مراکز خدمات ناباروری، برخورد قاطع دانشگاه علوم پزشکی بر توزیع داروهای غیر مجاز سقط جنین در داروخانه ها و عطاری ها و ... از مهمترین اقدامات می باشد.

در  ادامه ی این جلسه، سایر اعضا به بیان نظرات، پیشنهادها و برنامه‌های خود پرداختند که مقرر شد با تداوم برگزاری جلسات در این زمینه هر دستگاه گزارش اقدامات صورت گرفته را ارایه نماید.

چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به همت امور بانوان فرمانداری فسا و معاونت بهداشت دانشگاه به میزبانی فرمانداری ویژه برگزار گردید.

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 10927
کلمات کلیدی
حسن زارعیان
خبرنگار

حسن زارعیان

تصاویر

آخرین اخبار

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: